Blogverem #3

Bűűűű... most még a tegnapinál is fáradtabb vagyok, J-éknál voltam brunchon, azaz este kezdődő brunchon, ettünk-ittunk-nevettünk a gyerekekkel, hazahozott V., de érzem, hogy nehéz a szemeimet irányban tartani. Ezzel mintegy azt is elárultam, hogy nem ma volt a nap, amikor elkezdtem a mindenmentes étkezést, mármint a brunch előttig egész jól ment, de aztán fellazultak a keretek és sokféle alkoholt megkóstoltunk. Mindegy is, ezt tudtuk.

Az egész nap nagyon szaladós volt, furcsa kontrasztot adott az eső mindenhez, és csak azt tudtam, hogy a brunchig meg kellene csinálni a sütőtökös humuszt és a zeller chips-et, de valahogy az idő csak telt, és ezek meg nem készültek. Az egyik délutáni meetingen akartam felkockázni a zöldségeket és elkezdeni sütni, de esélytelen volt. Mindegy, lemondtam az energiagyógyászt, mert az már tényleg nem fért volna bele a napba, és azalatt megcsináltam.

Na, nem tudok semmi értelmesről írni, inkább fellistázom, hogy milyen podcastokat szoktam hallgatni:

- Mindenségit! (pár rész kifejezetten tetszett az interjú alanyok miatt, pl Korok Fatima, Havasi Zoli, Lukoviczki Réka, Hrutka Jani, Paksi András, de volt olyan rész is, ami nagyon uncsi volt)

- Igaz történetek (itt szinte kivétel nélkül mindegyik rész tetszik, azok meg különösen, akiket ismerek / akikről hallottam a való életből. Meg anno voltunk élő felvételen is, annak tök nagy ereje volt, ahogy kiálltak civilek és elmeséltek valamit epizódot az életükből a színpadon egy szál mikrofonnal a kezükben)

- Szabadlábon - zenészséták (ez még covid alatt jött, nagyon bensőséges beszélgetések mostani zenei alakokkal mindenféle maszk nélkül, utcai zajban)

- Spagetti lakóautó (2 random ember beszélgetése mindenféle témáról, néha nagyon vicces, de újabban már kicsit untat és a csajt too muchnak érzem folyton, meg alultájékozottnak, de közben meg rengeteget tud beszélni)

- Egyszer lent (élettől nagy taslit kapó emberek mesélik el, hogy álltak talpra a tasli után, összességében jó, de néha nincs erőm a mélységhez meg a durvasághoz és csak valami könnyedebb dolgot szeretnék hallgatni, nem feltétlenül az élet által megcsavart emberek történeteit)

- WMN Popfilter (hosszú és eléggé emberi interjúk mindenféle zenészarcokkal, legalábbis akiket hallgattam, és az is szimpatikus lesz a végére, aki addig nem feltétlenül volt az)

- Örömvilág (ezt még covid alatt kezdtem hallgatni, kicsit tud idegesítően spiri lenni, de azért minden részben van min. 1-2 érdekes gondolat)

- Gondolatkertészet (Horváth Gergely és Tari Annamária beszélget 1-1 szerelmes filmről, szeretem a duójukat, szeretem az ellentéteiket, szeretem H.G. hangját és T.A. kuncogásait)

- Egyenes Labirintus (meglepően mély beszélgetések irodalmi témában, volt a nyári felolvasós részben egy olyan vers, ami teljesen magával vitt, de amúgy is itt több részben jött már elő valami olyan téma, ami nagyon megérintett)

- Szexkultúra és Fucking Good Sex (ezt kicsit félek ideírni, vagyis bevallani, de hallgatom őket és mindkettőnél az van, hogy akik csinálják, azok idegesítenek [mármint a hangjuk], de a témák meg sokszor tök érdekesek meg elgondolkodtatóak)

- Szavakon túl (sokszor éjjel hallgatom, ha nem tudok visszaaludni, és többnyire jók, bár Kadarkai elkezdett idegesíteni és elkezdtem egysíkúnak hallani, de az interjúalanyok ettől függetlenül sokszor érdekesek)

- Qubit / Wanted (néha nagyon érdekes, néha nagyon ledob)

- Radiocafe Woman Power (rengeteg nagyon inspiráló nő története, akik előtt le a kalappal, komolyan) 

Vadászom állandóan az értékes és jóhangú emberek által vezetett podcastokat, de legyünk őszinték, nincs sok belőlük, és csomót elkezdtem hallgatni, aztán csalódottan továbbáltam. Viszont megtaláltam az Egyenes Labirintusban hallott verset:


Andrássy Réka: Lehetetlen bakancslista

Szeretnék indián lenni egy évre,
szeretnék házakat festeni kékre.
Szeretnék éjszaka úszni egy tóban,
szeretnék hinni az örökké szóban.
Virágos busszal világot járni.
sohasem fáradni, sohasem fájni.
Szeretném ha bokáig érne a hajam,
szeretném jobban szeretni magam.
Szeretnék egy évre szerzetesnek állni,
sötét kis szobában csendben meditálni
és amikor ültem kis szobámban eleget,

szeretnék nagyon, nagyon sok gyereket.
Szeretném újra anyámat ölelni,
szeretnék minden kérdésre felelni.
Szeretnék sírókat megnevettetni,
József Attilának barátja lenni.
Szeretnék ültetni cseresznyefákat,
cseresznyefa ágán lóbálni a lábam,
a cseresznye magokat messzire köpködni,
föld felett angyalként könnyedén röpködni.
Szeretnék jót látni az emberek szemében,
szeretnék ülni a Jóisten ölében.
Szeretném a Földet a Holdról látni,
szeretnék mindig türelemmel várni.
Szeretnék egyszer Van Gogh -gal festeni,
szeretnék mindenkit egyformán szeretni.
Szeretnék Gandhi -val egy asztalnál ülni,
halkan beszélgetni és teát szürcsölni,
miközben minden az, aminek látszik,
s a Nap éppen naplementét játszik.
Kint egy tehénke kérődzik csendesen,
nőnek a virágok erőszakmentesen.
Ülünk öreg házasok, kéz a kézbe, 
az ajtónkon hirtelen Szent Ferenc néz be.
"Adj Isten!"- kacsint ránk s pödri a bajuszát,
s leoldja lassan porlepte saruját.
Leül az asztalhoz, tölt egy kis vizet,
vállán tarka madárka piheg.
Lábához hízelegve dorombol a cirmos,
mennyország illatát szaglássza biztos.
Szent Ferenc kedvesen végigsimogatja,
fénylő glóriáját megigazítgatja.
Glóriája körül repked egy kis lepke,
nincsen neki onnan elrepülni kedve.
De leszáll mégis, elfáradt a teste
s a szobába lassan bekúszik az este.
Álomból valóság, valóságból álom,
a fele sem igaz, mind csak kitalálom.
Szent Ferenc nélkül ülök a sötétben,
nem fogja senki kezemet kezében.
Csak játszom a képekkel, ringatom a lelkem,
szeretném ha valaki meglátna most engem.
Szeretnék az asztalra tiszta abroszt tenni,
szeretnék újra kisgyerek lenni.
Szeretném ha az út végén valaki várna,
szeretnék lenni valaki álma.

  

Megjegyzések

  1. Angolul nem szoktál hallgatni? Annyira jók vannak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szoktam, mert attól tartok, nem érteném, vagyis nagyon kellene koncentrálni ahhoz, hogy értsem (és akkor nem tudok mellette pl főzni vagy játszani). Pont akartam írni, hogy ajánlj lécci jókat, de látom, leírtad, szóval köszi!!!

      Törlés
    2. Igen, hát igazán nincs mit. Remélem, tetszeni fog valamelyik - szerintem tudsz olyan jól angolul, h ne okozzon gondot, aztán meg már csak megszokás kérdése. :)
      Az Örömvilágot én is szeretem, illetve sok része van, ami tetszett, a nagyon lilákat nem hallgatom. A Fucking Good Sexet ismerősöm csinálja :) Magyarok közül még sokat hallgattam Bán Andrást (Halottnak a coach), de aztán meguntam/kiábrándultam, a Biznisz Boyzt, és Az élet, meg minden, ami még tetszik. Kadarkai szerintem is egysikú, csomószor az az érzésem, hogy nem megy elég mélyre - de ezt azt hiszem, már mondtam neked.

      Törlés
    3. Köszi a podcastajánlásokat! Heni te miket hallgatsz angolul?
      Bán Andrást én is hallgattam egy darabig, mivel Svédországról is volt podcastja, de nekem sajnos nem jött be, többek között amit Teri is említ másokról, a hangja miatt. Olyan fontos hogy jó legyen valaki hangja
      Én még hallgatom Dr. Domján Mihály pszichológus podcastját is. A kezdetek óta hallgatom, most már inkább csak megszokásból, de azért vannak jó epizódok most is

      Törlés
    4. Bán Andrást én is hallgattam és tök érdekes epizódok voltak, és igen, a hangja meg a tempója vagy a hangsúlyozása valahogy ledobott. Meg a gyereke felkonfja az elején :)

      Törlés
    5. Meg amikor külön epizódot szentelt annak, hogy megkritizálja Friderikuszt :((

      Anszki: The Happiness Lab, No Stupid Questions, School of Greatness, Being Well, Huberman Lab, Tara Swart bármiben, illetve akiről nem írtam és nem is annyira podcast, de nagyon szeretem: Alain de Botton, az ő csatornája a School of Life, legutóbb ezt az előadását láttam és hát <3 https://www.youtube.com/watch?v=gRIts1oGF3E&ab_channel=TheSchoolofLife

      Törlés
    6. Igeeen ugye? Ezt a Friderikuszos dolgot majdnem megemlítettem itt, de nem tudtam hogy tudtad-e. Az annyi szempontból gáz volt, hogy kommentet is szerettem volna írni a YouTube-on (normális hangnemben :D ) de le volt tiltva a kommentlehetőség. Ami nekem szintén furcsa... Na mindegy... Ha valaki nem tetszik, akkor nem követem és ennyi.
      Köszi az ajánlásokat, meg fogom őket nézegetni, vagyis hallgatgatni. Alain de Bottont régről ismerem, nagyon szerettem, de már évek óta nem láttam

      Törlés
    7. Igen, az nagyon nem volt szimpi, és onnantól valahogy hiteltelenné is vált számomra sajnos. Szívesen, kíváncsi vagyok, fog-e tetszeni neked valmelyik közülük! Alain de Botton annyira jó, és olyan kevesekkel találkozom, akik szintén ismerik és szeretik.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

hétvége

nehéz

1 hét, 1 hónap, 1 év