Blogverem #10

Dzsízösz, ez egyre keményebb, nem is értem, ilyenkor milyen erő mondatja velem, hogy még ne aludjak, inkább próbáljak meg pár értelmes mondatot kifacsarni a még ébren levő 3 db agysejtemből. Mostmár nyugodt szívvel mondhatom, hogy elég a hétből, elég a máshol levésből és az éjszakába nyúló programokból, aludni szeretnék és utolérni magam.

Jópár kifejtősebb gondolatom lenne, de az éjjel 1 sem az a hívogató időpont, hogy na most merüljünk bele. Akkor csak röviden. Ma a szakmai napon a ChatGPT-ről volt szó, hogy hogy lehet a munkánkban jól használni, és az egyik legkeményebb memento nekem az volt, hogy muszáj használni, mert mindenki használja - és ez annyira szar. És affelé megyünk, hogy az kerül versenyhátrányba anyagilag, energiailag, időileg, aki nem él vele. Én eddig tökre ódzkodtam tőle, mert tudom, hogy van egy jó adag lustasági hajlamom, hogy csinálja meg a munkát helyettem, de az hosszú távon biztos, hogy nem visz előre. És mert attól tartok, nem tudok annyit, hogy korrektül felülbíráljam, hogy mi hülyeség és mi nem. És van egy morális része is, hogy mennyire etikus a gondolkodást outsource-olni egy gépnek, ami igaziból az emberi létünk legjobb része, vagy legsajátosabb - de hogy olyan, mintha ezt az iszonyú menő skillünket egyszerűen visszaadnánk. És ez ciki. 

Úgy viszont kurvajó lenne használni, ahogy pl az Unsplash-t használtuk anno, hogy a saját agyunkból kiszült prezit felpimpeljük szebbnél szebb képekkel - ebben nem volt semmilyen etikai aggályom. Szóval hogy színesebb, izgalmasabb munkát lehessen csinálni, de alapvetően a gép segítsen és ne helyettem csinálja meg - ez a cél.

Volt egy rész, hogy chat-eket mutattak, ahogy a géppel kommunikált a kollegánk: teljesen basic, 1.0-s utasításokat használt, meg csomó érdekes trükköt mesélt - de nekem úgy látszott, végülis az az eredmény, hogy úgy beszélünk hozzá, mint egy félkegyelműhöz, és ez megintcsak minimum kérdőjeleket vet fel az emberiség következő állomása kapcsán.

Mondom mindezt már nulla db ébren levő agysejttel, úgyhogy viszlát hét, helló hétvége!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

hétvége

nehéz

1 hét, 1 hónap, 1 év